Tuesday, March 29, 2011

Khas untuk Mak Cik Zan :D

Bonda,
Dalam hati pernah bercerita.
Berkata tentang kita.
Tentang susah senang hidup kita.
Tentang pahit getir perjalanan kita.
Bonda,
Jika dahulu aku buntu.
Jika dahulu aku runsing.
Dan jika dahulu aku buta.
Doa mu masih tak jemu menyusurku.
Bonda,
Biar merpati beralih arah.
Mendung timbul di celahan kaca.
Hujan turun di kutub utara.
Kau insan terindah figura dunia.
Warna memori.
Adakala terluka dan terhiris.
Tiada ku kecil dan tiada ku besar.
Dan bila sang hitam menjelma.
Wajah mu sering bermain di kotak mindaku.
Hingga terbawa di buai lena maya.
Bonda,
Katakan lah apa saja.
Lautan merah aku renangi.
Gunung tertinggi aku daki.
Si pelangi aku cari.
Setia ku tak kan pudar.
Walau datang ribut melanda.
Bonda,
Jika aku pergi dulu.
Jangan ditangisi semua itu.
Tidak ku sanggup melihat dirimu berduka lagi.
Akan ku kenang peristiwa semalam.
Mencintai mu adalah perkara teristimewa.
Buatku bonda.

p/s : Puisi ni khas untuk bondaku yang tercinta. Mak walaupun puisi ni Awa copy. Awa nak mak tau yang Awa sayang mak, walaupun selalu tak dengar cakap mak, selalu merengus bila mak suruh buat kerja atau pergi rumah kawan mak. Awa nak minta ampun sesangat mak. Nak cakap kat mak malu pula eh :) Harap mak baca lah ni.. (Tau dah mak tak kan baca punya) haha :DD Ikhlas dari anakmu Shahira Nabila Binti Zainin 

No comments:

Post a Comment